2019-05-13 11:25Pressmeddelande

Här är jobbet som controller inte bara siffror

Kristine Seger är ny controller på Paper Province

Kristine Seger är Paper Province senaste tillskott i form av controller. Ett arbete hon tycker känns lite extra givande.
– Det är kul att få följa med ut i olika projekt och inte bara sitta med excelark. Man får en större förståelse för vad som ligger bakom siffrorna, säger hon.

Kristine flyttade från Norge till Sverige med sin familj, bestående av man och två barn, i början av 2017. Hon har en bakgrund som projektcontroller på Byggbeslag i Karlstad och som ekonomiansvarig och controller på Citibank i Oslo.

Kristine studerade ekonomi på hemmaplan i Trondheim, men också i Bergen, USA och Budapest. 2010 plockade hon ut sin master i ekonomi. Och sedan april arbetar hon på Paper Province.

– Här ska jag stötta projektledarna med ekonomi, rapporter och underlag mm.

Att Paper Province arbetar med miljö, innovationer och utveckling tycker hon ger jobbet som controller en extra nyans.

– Det är väldigt mycket bra som görs här. Det känns kul att vara del av det.

–––––––––––––––––––––

FÖR MER INFORMATION KOTAKTA:

Malin Hildén
m.hilden@paperprovince.com