2020-03-25 11:57Pressmeddelande

Paper Province växer inom träbyggnation

"Vi gillar utveckling och ser det som en självklarhet eftersom byggbranschen behöver en förändring", säger Huspartners vd Fredrik Persson."Vi gillar utveckling och ser det som en självklarhet eftersom byggbranschen behöver en förändring", säger Huspartners vd Fredrik Persson.

Bioekonomiklustret Paper Province har blivit ännu starkare inom träbyggnation tack vare nya medlemmen Huspartner i Skandinavien AB, ett växande företag med huvudkontor och fabrik i Ilanda utanför Karlstad. ”Vi har haft en tillväxtresa utan dess like”, säger Fredrik Persson, vd för Huspartner.

Huspartner har hittills levererat över hundra kundunika hus, något som varit ett vinnande koncept.

– Vår styrka är att vi har all kompetens inom företaget och är öppna för alla typer av projekt som har med trä att göra. Vi gillar utveckling och ser det som en självklarhet eftersom byggbranschen behöver en förändring, säger Fredrik.

– Vi är relativt små gentemot kollegorna i branschen, men vårt mål är att hålla en tillväxt på tjugo till tjugofem procent om året. Tidigare har enbart Värmland varit vår marknad, men nu tar vi steget utanför regionen och erbjuder vårt sortiment i hela Sverige.

Levererat till Hammarö kommun

Företagets utbud är flerbostadshus, villor och fritidshus. Men det finns även andra produkter som Huspartner erbjuder, bland annat takstolar och en efterfrågad yttervägg som byggs i fabrik och monteras i färdigt skick.

– I byggnationen av Hammarös nya skolor kommer bland annat den sortens väggar levereras av oss, säger Fredrik Persson.