2023-09-26 07:00Pressmeddelande

Sandra Sundbäck slutar som vd på Paper Province

Sandra SundbäckSandra Sundbäck

Den 1 januari 2024 tillträder Sandra Sundbäck ett nytt uppdrag där hon kommer att fortsätta utveckla näringslivet – i rollen som ny vd på Handelskammaren i Värmland.

Sandra Sundbäck har varit ledare för det världsledande näringslivsklustret Paper Province sedan 2020. Nu tar hon engagemanget och nätverket vidare till Handelskammaren för att driva näringslivsfrågor i ett bredare sammanhang.

Rekryteringen av en ny vd påbörjas direkt och Sandra lämnar över stafettpinnen till en ny kraft som vill leda medarbetarna och medlemsföretagen mot Paper Province vision om att ta samhället in i framtiden med hjälp av skogen.

– Sandra har åstadkommit mycket under de här åren. Hon kom in i verksamheten i en fas då Paper Province stod inför ett strategiskt vägval och har med energi och engagemang tillsammans med personalen och styrelsen påbörjat förändringsresan på ett föredömligt sätt. Det gör att vi nu har en tydlig riktning framåt och bra förutsättningar för hennes efterträdare att fortsätta leda det arbetet, säger Anders Brolin, ordförande i Paper Province styrelse.

Själv anser Sandra att jobbet som vd för Paper Province inneburit en fantastisk utvecklingsresa.

– Jag är väldigt tacksam för min tid på Paper Province. Den som tar över efter mig kommer att bli del av ett engagerat team och ett stort nätverk av aktörer som samverkar för skogsbranschens hållbara utveckling. Den får ett väldigt roligt jobb att se fram emot, säger hon.

Samtidigt ser Sandra fram emot att kliva ombord på Handelskammaren och bli delaktig i uppdraget att sätta Värmland på kartan.

– Jag gillar verkligen att jobba i en medlemsorganisation och går nu till Handelskammaren för att kunna göra ännu mer för Värmland! Jag ser fram emot att jobba nära teamet, styrelsen och alla medlemmar för att göra Värmland till en bättre plats för företagen. Det finns en otrolig kraft i Värmland och det ska bli spännande att driva Handelskammaren vidare, säger Sandra.

Kontakt

Anders Brolin, ordförande Paper Province, anders.brolin@storaenso.com, telefon 070-593 56 68

Sandra Sundbäck, vd för Paper Province, sandra.sundback@paperprovince.com, telefon 070-259 95 62

Fotografier på Sandra Sundbäck finns att hämta här >

Paper Province är ett världsledande företagskluster med fokus på skoglig bioekonomi som ägs och drivs av mer än 120 medlemsföretag. Klustret är baserat i Karlstad och verkar regionalt, nationellt och globalt. Tillsammans med medlemsföretagen jobbar Paper Province för hållbar utveckling med fokus på innovation, kompetensförsörjning, internationalisering och regional kraftsamling.